Første Keramik udstilling for Efteråret 2018 Kunsthøjskolen i Holbæk

Keramik udstilling – 1. periode
Efteråret 2018

På keramikværkstedet for første periode har vi været optaget af hvilken betydning det kan have for os, når vi er optaget af, og passionerede omkring det vi gør.
Vigtigheden af lyst til arbejdet. Hvordan får vi adgang til den uophørlige kraft, der eksisterer inden for os?

Efter at have introduceret nogle af de keramiske grundteknikker som bla. pølseteknik, massivt arbejde, osv., samt nogle fælles opgaver, fik eleverne mulighed for at formulere det, de ønskede at fordybe sig i og hvordan det skulle præsenteres. Vi talte en meget om – og så også nogle film der handlede om: Hvordan man arbejder kunstnerisk og intuitivt med ler som materiale.

Dette var et kursus der vækkede nysgerrighed og lyst til at arbejde videre med leret og keramikken, måske på professionelt niveau eller som en fantastisk hobby, som eleverne hver især kan tage med sig for resten af deres liv.