En engageret og levende undervisning kræver dygtige og engagerede undervisere, der med faglig og pædagogisk forståelse kan begejstre og motivere

Annual Reportt Alexis Mark 2018

Uddannelse & Baggrund

Alexis Mark er et grafisk designstudie grundlagt af Marie Grønkær (f. 1984), Martin Bek (f. 1988) og Kristoffer Li (f. 1989). I 2017 startede vi udstillingsplatformen Annual Reportt i forlængelse af vores studio i København og har siden drevet begge praksisser, der løbende overlapper hinanden.

Vores arbejde spænder over kommissioneret grafisk designopgaver, selvorganiserede projekter, designuddannelse samt organisering og kuratering af udstillinger. Vi laver identiteter, publikationer, hjemmesider, udstillingsdesign, art direction, skriftdesign mm. Det gør vi både i Danmark og internationalt, fx i USA, Japan og Palæstina og har blandt andet arbejdet med Venedig Biennalen, Yale School og Architecture, Kyoto Art Center, GANNI, Statens Museum for Kunst, Dorte Mandrup Architects og Chart Art Fair.

Som designstudie arbejder vi ud fra et ønske om at udfordre de former for organisering og brug af medier, vi ellers tager for givet: visuelt, teknologisk, strukturelt og socialt. Det kommer fx til udtryk i en hjemmeside for et pladeselskab, designet som en DNA-database over fiktive reptilarter; en skulptur af et selvopfundet tegneredskab som forsiden af et arkitektur-tidskrift; og et menukort til en bar-installation, vist på et digitalt billboard på taget af en ejendom overfor udstillingsstedet.

Vi er uddannet på Yale School of Art (USA), Gerrit Rietveld Academie (NL) og Det Kongelige Danske Kunstakademis Skole for Design (DK).