En engageret og levende undervisning kræver dygtige og engagerede undervisere, der med faglig og pædagogisk forståelse kan begejstre og motivere

Luka Holmegaard

Underviser i

Litteratur

website: lukaholmegaard.dk

Se alle undervisere ->

Uddannelse & Baggrund

• 2019MA i Writing for Performance fra Goldsmiths University of London
  • 2013Uddannet fra Forfatterskolen i København

Luka Holmegaard (f.1990) debuterede med Emma EmmaForlaget Gladiator i 2015.
Romanen handler om sankthansbål og forelskelser og venskab og jobs i serviceindustrien, og om på en gang at være eksalteret og nervøs over ikke at kunne skelne sig selv fra andre mennesker og fra omverdenen. I 2017 udkom romanen Graceland, efterfulgt af essayhybriden Look, som kom i 2020 og handler om beklædning og læsning.

De seneste to bøger har begge været nomineret til Politikens Litteraturpris.
Ud over sit forfatterskab skriver hen også essays om teater og kunst til Dagbladet Information.

Fast underviser hos Skrivekreds i Nordvest. Har desuden undervist og/eller været mentor for elever hos Borups Højskole, Forfatterskolen, Krabbesholm Højskole, Københavns Kunstskole, Gladiatorskolen, Københavns Biblioteks ’Fiktionsklubben’ og Herlev Ungdomsskole.