En engageret og levende undervisning kræver dygtige og engagerede undervisere, der med faglig og pædagogisk forståelse kan begejstre og motivere

Lasse Bruun

Underviser i

Maleri

Instagram: @lassbruun

Se alle undervisere ->

Uddannelse & Baggrund

Lasse Bruun (f.1990) er født og opvokset i Odense men bor i København. Uddannet fra Det Kongelige Danske Kunstakademis Billedkunstskoler – Skolen for maleri og billedbaseret praksisser v. Ferdinand Krag i 2021. Arbejder med maleri, fotografi og diverse trykke- og printeteknikker.

Jeg har igennem de sidste mange år indsamlet et enormt billedarkiv som jeg bruger i min praksis. Alt fra screenshots, analoge fotos, iPhone snapshots, scanninger og stock photos kædes sammen i et virvar at værker, som er svære at fokusere på og, som fastholder beskueren
i en tilstand af affekt, forvirring og fascination. Værkerne kan aflæses som en kommentar på den altomfattende medialisering af dagligdagslivet, der på godt og ondt påvirker vores mentale- og fysiske adfærd. Jeg arbejder altid intuitivt i tilblivelsen af mine værker. Kassen med maling og pensler er blevet skiftet ud med en lang række selvopfundne teknikker, printmetoder og værktøjer som jeg bruger til at udvide maleriets virkefelt og territorie, og udfordre den traditionelle opfattelse af maleriet som medie.

Skt. Knuds Gymnasium, 2007-2010
Holbæk Kunsthøjskole, 2012
Det Kongelige Danske Kunstakademi, 2014-2021
(Udveksling til Berlin v. billedkunstner Morten Skrøder Lund)