En engageret og levende undervisning kræver dygtige og engagerede undervisere, der med faglig og pædagogisk forståelse kan begejstre og motivere

Henrik Borup Nielsen

Henrik Borup Nielsen underviser i filosofi

Underviser i

Filosofi

Se alle undervisere ->

Uddannelse & Baggrund

Henrik er cand.mag. i idéhistorie og litteratur fra Aarhus Universitet, og har været ansat som amanuensis og ekstern lektor samme sted. Han er desuden fagjournalist fra Danmarks Journalisthøjskole. I starten af årtusindet var han filosofilærer på Kunsthøjskolen – og han glæder sig til at vende tilbage! I mellemtiden har han arbejdet som kommunikationsmedarbejder, tekstforfatter, foredragsholder, kirkekorsanger og lydbogsindlæser og har udgivet kronikker og akademiske artikler i bl.a. Slagmark, tidsskrift for Idéhistorie, hvor han også har været redaktør.