En engageret og levende undervisning kræver dygtige og engagerede undervisere, der med faglig og pædagogisk forståelse kan begejstre og motivere

Anne Brandhøj

Design Anne Brandhøj annebrandhoej.dk underviser på Kunsthøjskolen i Holbæk

Underviser i

website: annebrandhoej.dk
designduo: blystudio.dk
instagram: @brandhoej
the Mindcraft Project: designer/anne-brandhoj

Se alle undervisere ->
"Touch & Relate" (2019)

Uddannelse & Baggrund

Anne Brandhøj (1984) uddannet møbeldesigner fra Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering, i 2017.

Ud fra begrebet æstetisk bæredygtighed designer hun træskulpturer og designprodukter, som i kvalitet og funktionalitet appellerer til længerevarende relationer. Formmæssigt balancerer objekterne mellem det skrøbelige og det robuste, og Anne søger at hylde de uligevægtige proportioner. Træ patineres, ældes, nedbrydes og forskønnes over tid – det fremhæver hun i sin praksis.

Ved at inkorporere, det at designet udvikler sig over tid, forsøger Anne både som skulptør og møbeldesigner at skabe objekter, der gennem stærke og langsigtede relationer med sine brugere går imod en en brug-og-smid-væk-kultur.

Udover hendes praksis som træskulptør udgør hun den ene halvdel af designduoen Bly Studio, hvor hun sammen med møbeldesigner Eva Fly, skaber funktionelle møbler af høj kvalitet til både kontrakt- og detailmarkedet.

Bly Studio deltog i starten af 2022 i DRs programserie Danmarks Næste Klassiker.