En engageret og levende undervisning kræver dygtige og engagerede undervisere, der med faglig og pædagogisk forståelse kan begejstre og motivere

Jesper Palm

Underviser i

Maleri

jesperpalm.dk

Se alle undervisere ->

Uddannelse & Baggrund

Født 1957. Uddannelse: Kunstakademiets arkitektskole 1978 – 82 /Billedskolen i København / Eric Hebborns malerskole.

Har udstillet i ind- og udland siden 1980
Medlem af kunstnerkollektivet Svends Bibliotek
www.jesperpalm.dk

I mine værker stiller jeg spørgsmål til verden ved at anvende landskabet som prisme. I billedrummet, der både er kritisk og eksistentielt søgende, undersøger jeg menneskets spor i landskabet. I mine seneste malerier viser jeg, primært via farven, en surrealistisk og dermed overnaturlig verden. Således får landskaberne et uvirkeligt eller drømmende skær.

Vi er i et modsætningsfyldt billedrum, hvor tanken frisættes ad forskellige stier i et uvejsomt terræn. De mange spor, tider og steder sår tvivl om, hvad vi ser. At skabe disse nye konstellationer og konstruktioner er et af maleriets fantastiske potentialer i en postmoderne, digital tidsalder: Maleriet kan på sin egen måde, frembringe flere parallelle verdener.