En engageret og levende undervisning kræver dygtige og engagerede undervisere, der med faglig og pædagogisk forståelse kan begejstre og motivere

Katrine Staub

Katrine Staub portrait

Underviser i

Performance

hjemmeside: katstaub.hotglue.me
instagram: @katstaub

Se alle undervisere ->
Foto: Angelina Owino

Uddannelse & Baggrund

Kat Staub er københavns baseret koreograf og danser uddannet ved Universität der Künste i Berlin.

Kat’s værker er queerfeministiske, øko-seksuelle og personlig-politiske performance-eksperimenter der blander musik, dans og drag i en søgen efter kropslige fællesskaber og kollektive genvindelser af tabte kulturelle fortællinger om kroppen. Hendes kunstneriske praksis er en hyldest til potentialet i det ubevidste og en stræben efter at give plads til at sørge over det tabte i en ‘post’-kolonial verden.

Kat har præsenteret værker både i Danmark bla. på Bådteatret, DanseAtelier og Det Frie Felts Festival samt i udlandet bl.a. i Uferstudios i Berlin og Rua Gaivotas i Lissabon. Hun arbejder som performer for andre koreografer og er en del af flere kollektive kunstprojekter heriblandt performanceprojektet Porous Nests og det internationale kollektiv dance for plants.

Udvalgte arbejder

• 2022

Hermes / Performance på Bådteatret i København

• 2021