Grafik, Efterår 2016

På udstillingen af grafikholdet, vises et udvalg af værker fordelt over de grafiske teknikker der er blevet undervist i i forløbet; Linoliumssnit, træsnit, koldnålsradering, stregætsning og monotypi.

Eleverne har selv udvalgt værker fra den samlede mængde værker de har lavet på holdet i løbet af de sidste 6 uger. Vi har i fællesskab hængt udstillingen op, således at der bliver præsenteret et dynamisk forløb af grafiske værker og at massen af grafiske værker for lov til at leve som et fælles værk af en art. Desuden lanceres den nye bog “Bornholmerfærgens Bistro”, der er et tværfagligt projekt med litteraturholdet.

Udstillingen folder sig ud henover 3 store vægge i laden og i arkitekturhistorierummet der viser en mere intim og rumlig udstilling af elevers grafiske værker.

Peter Larsen, Underviser i Grafik, Efterår 2016