En engageret og levende undervisning kræver dygtige og engagerede undervisere, der med faglig og pædagogisk forståelse kan begejstre og motivere

Allan Haverholm

Underviser i

Tegneserier

Udvalgte arbjeder / Udstilinger

Udvalgte værker:
Mix Tape (Forlæns, 2009)
Resistansen (Aben Maler, 2009)
C'est Bon Anthology (redaktør, C'est Bon Kultur, 2009-14)
LOTS (eget oplag, 2012)
Kōan (eget oplag, 2012)
When the last story is told (C'est Bon Kultur, 2015)

Udvalgte udstillinger:
Remembering Maus (bidrag til vandreudstilling. Arr. Seriefrämjandet 2009-15)
Square 1 (bidrag og koncept. Brooklyn, NY. Arr. C'est Bon Kultur 2011)
Astoria (bidrag og koncept. Malmö 2012, Stockholm 2014)
In<>Between (bidrag og koncept. Arr. C'est Bon Kultur 2013)
Sequential Investigations (kuration og bidrag. Vancouver 2013, Malmö 2014)

haverholm.com
gronvall.haverholm.com

Se alle undervisere ->

Uddannelse & Baggrund

Allan Haverholm (f.1976) er grafiker, billedkunstner og underviser; tidligere elev fra Serieskolan i Malmö, medstifter af Dansk Tegneserieråd, og gennem flere år drivende kraft i det svenske seriekollektiv C’est Bon Kultur.
Siden debuten i 2006 med billedromanen Sortmund, har Haverholm prøvet grænserne for tegneseriens muligheder, såvel som for hans eget udtryk: fra litterære og musikalske rammer i serieform, over minimalistiske skitsebogsserier, har han metodisk skåret ind til benet af af kunstformen. Med hans seneste udgivelse, When the last story is told, bestående af ordløse, abstrakte collageværker, går han nu efter marven.

Desuden har Haverholm sammen med musiker, og underviser i filmhistorie Allan Grønvall Pedersen, den eksperimenterende duo Grønvall.Haverholm – hvori de siden begyndelsen af 2015 har mixet deres individuelle arbejdsfelt af avantgarde-tegneserier og ekstrem musik i et fælles audiovisuelt udtryk.