Tegneserier! Det er ikke alt der kan rummes i en kort stribe. På tegneserieværkstedet arbejder vi med det personlige præg og udfordrer konstant det traditionelle format

Tegneserier

Tegneserier er et medie og en kunstart, som bruges til at fortælle historier og udtrykke ideer gennem serier af tegninger, traditionelt kombineret med tekst.

Undervisning af Tegneserieskabere

På Kunsthøjskolens Semestre (forår/efterår) udbydes der undervisningsforløb i processerne omkring at skabe tegneserier fra bunden.
Undervisningen tilrettelægges og varetages af professionelle tegneserieskabere, som alle har erfaringer med tegneserier og illustration i kontekst af både udgivelser, udstillinger og kommercielle arbejder.

At lave tegneserier er at grave et hul ind til en anden virkelighed. Konstruere den og invitere folk ind.

Thit tegneserieskaber og underviser.

Undervisere - Tegneserie

Skolens værksteder