På skolens værksted for digitalt fotografi undersøger vi forskellige fotografiske metoder og lærer de vigtigste samtidsfotografer at kende. Men mest af alt bruger vi tiden til at løse opgaver eller at fotografere egne projekter.

Digitalt fotografi

Kunsthøjskolen råder over et veludstyret fotoværksted, med digitale spejlreflekskameraer, objektiver, computere til redigering, fotolamper, stativer, samt en professionel foto inkjet-printer til print i professionel kvalitet.

Fotokurserne giver en bedre forståelse af kameraet og dets funktioner og herigennem opnår du viden om hvad der er teknisk muligt.
Du kommer til at arbejde med lyssætning og fotografere manuelt med spejlreflekskamera.

Igennem undervisningen introduceres væsentlige fotografer primært i samtidskunsten – og du vil her blive introduceret til mange genre og metoder.
I samtidskunsten bruges fotografiet meget bredt og i fotoværkstedet eksperimenterer vi med forskellige fotografiske tilgange og arbejdsmetoder.

På alle kurser er der er stort fokus på dialogen, de kreative processer og ideudviklingen – kort sagt at nå ind til hvad der interesserer dig og styrke dette i et fotografisk udtryk.

På Kunsthøjskolen har du mulighed for at sammensætte dit forløb.
Du kan f.eks. kombinerer digitalt fotografi med fag fra andre værksteder som Grafik, Lyd, Video, Maleri og Tegneserier.

Undervisere - Digitalt fotografi

Skolens værksteder