Født i 1979. Uddannet fra Det Kongelige Danske Kunstakademi (2011)
Christoffer Munch Andersen arbejder ofte med en realistisk afbildning af et objekt skaleret op i format. Alle værkerne refererer til en farve eller et farvesystem. Alt er komponeret stramt og styret af geometriens love. Kvadratet, cirklen, trapezen. Men Munch Andersens værker forholder sig også til stilleben – genren i den traditionelle nederlandske betydning med en opstilling af døde ting i interaktion og med skjulte betydninger. Christoffer Munch Andersen maler en genstand, som presser stilleben – genren til det yderste.