En engageret og levende undervisning kræver dygtige og engagerede undervisere, der med faglig og pædagogisk forståelse kan begejstre og motivere

Heidi Svenningsen Kajita

Underviser i

Arkitektur

Se alle undervisere ->

Uddannelse & Baggrund

Heidi Svenningsen Kajita (f. 1975) er uddannet arkitekt fra University of East London (2001) herudover studier på Århus Arkitektskole og TVB School of Habitat Studies, Delhi. Tilknyttet muf architecture/art i London (2000-08) med projekter indenfor byplanlægning, urban design og indretning. Hun arbejder som konsulent indenfor kunst i det offentlige rum, landskab og urban design samt som skribent og er medstifter og redaktør af “Dear…” en uafhængig publication (Kbh, 2011, 2012).

Som Senior Lecturer på University of East London (2003-10) underviste Heidi i arkitekturprogrammer for både bachelor- og kandidatstuderende. Har desuden forelæst, været gæstekritikker og afholdt flere workshops internationalt for arkitektur- og kunststuderende og professionelle aktører (bl.a. Tokyo, Oslo, London).

Heidi er nu Ph.d. studerende på Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering (2010-15). Seneste publikationer og udstillinger: “Engaging in the Afterlife of the Big Plans – Embedded Secondary Functions” i NORDIC Journal of Architecture (June 2015), ”About Appreciation and Care – architectural recordings” udstillet på gruppeudstillingen “Housing and Welfare” (KADK, 2015) og på soloudstilling (Leth & Gori, Kbh, 2014).