En engageret og levende undervisning kræver dygtige og engagerede undervisere, der med faglig og pædagogisk forståelse kan begejstre og motivere

Michael Nielen

Michael Nielen forstander, og underviser på Kunsthøjskolen i Holbæk

Underviser i

Forstander, Lydkunst

facebook: @michael.nielen.3

Se alle undervisere ->

Uddannelse & Baggrund

Født i 1961 i Tyskland og uddannet pianist fra Musikkonservatorierne i Düsseldorf og Köln. Michael Nielen har deltaget i master-classes hos Julian Jacobsen og Helena Costa.

Han har spillet solo- og ensemblekoncerter i flere Europæiske lande og medvirker på flere CD- og radioindspilninger. Han arbejder med elektronisk musik, lyd-installationer og holder foredrag om forskellige emner indenfor moderne kompositionsmusik.

Han har bl.a. udstillet på Den Fri Udstillingsbygning (2005) på Charlottenborgs Efterårsudstillingen (2006), på Fylkingen i Stockholm (2007) og på Æglageret i Holbæk (2010).

I april 2023 blev Michael valgt til forperson for Holbæk Art.
Michael Nielen har siden 2010 været forstander på Kunsthøjskolen.