Kunsthøjskolen is an always dedicated and enthusiastic place with a lively social life.

It’s the height of the season

The summer courses at Kunsthøjskolen are vibrant gatherings for people who seek to gain professional artistic insight while enjoying good company. We offer 4 courses – one of 8 days, and three of 14 days duration. There are 5 different workshops on every short term course and you choose the workshop that you wish to attend upon registration.

Professional artists teach the school’s workshops, which are open around the clock. This gives each participant the best conditions to work under and the possibility for sudden ideas to be realized no matter what the time of day. The courses are intensive and very concise, giving good possibilities to delve into a single artistic discipline. Besides the workshops and the teaching, then there will be a number of lectures, films and other activities for everyone, on contemporary and historical, artistic and cultural themes. No prior qualifications are necessary for admission.

Please note that the main language at Kunsthøjskolen is Danish.
However, teaching of individual subjects and personal guidance might be in English if necessary. Children cannot be brought on our courses.

Registration for Summer Courses 2024 opens on November 30 2023 at 6 pm.
The registration form will be posted on the danish version of this page.

workshop descriptions (in Danish)

Information details about the particular subjects offered for the coming summer courses can be viewed by clicking the individual courses below:

Kursus A: 8. juni – 15. juni 2024

Kursus A, af 8 dages varighed, tager udgangspunkt i arbejdet med den kunstneriske proces og det individuelle udtryk på de 5 udbudte værksteder. Ved siden af undervisningen på værkstederne er der fælles arrangementer som er med til at perspektivere opholdet på højskolen med et bredere kunstnerisk og kulturelt indhold. Hver dag er der fælles morgensamling med et tankevækkende oplæg, der kan danne ramme om den uformelle samtale i løbet af dagen, på tværs af de enkelte værksteder. Kursusleder: Sølve Møller Madsen

Form & Støb
Sine Bendiksen
Peter Carlsen
Thomas Friisholm
Skriveværksted
Nina Malinovski
Smykker
Gitte Nygaard

Kursus B: 16. juni – 29. juni 2024

Vi præsenterer både de nyeste tendenser inden for billedkunsten og traditionelle former. Hver morgen er der oplæg ved kursets lærere ligesom vi inviterer aktuelle kunstnere til at holde foredrag eller performe undervejs. 14 dage med kunstneriske udfordringer, oplevelser og stof til eftertanke. Kursusledere: Christin Johansson og Jesper Palm

Grøn Sløjd
Anders Andersen
Keramisk Intuition (kurset er optaget)
Christin Johansson
Jesper Palm
Maleri og Tegning
Pia Fonnesbech
Serigrafi
Anne Marie Ploug

Kursus C: 30. juni – 13. juli 2024

Med udgangspunkt i kursisternes egne arbejder og erfaringer rådgiver lærerne individuelt i de forskellige fag. Der stilles spørgsmål til hvorfor ? og undervises og vejledes i hvordan. Hver dag starter med et fælles oplæg af kursets lærere, og oplægget indgår i dagens samtaler om kunst såvel i, imellem og udenfor værkstederne. Kursusleder: Hanne Lange Houlberg

Analogt Fotografi
Hanne Lange Houlberg
Det Grafiske Værksted (kurset er optaget)
Tine Kjølsen
Maleri
Benjamin Savi
Rasmus Styrmer
Smykker
Marie-Louise Kristensen

Kursus D: 14. juli – 27. juli 2024

Kursus D er et sommerkursus af 14 dages varighed. Ud over værkstedsundervisningen orienteres der, gennem foredrag og andre arrangementer fælles for alle, om aktuelle og historiske, kunstneriske og kulturelle emner. Hver dag starter med “musikalske morgentanker” ved forstanderen Michael Nielen.

Digitalt Fotografi
Jeanette Land Schou
Grafik (kurset er optaget)
Hussein Tai
Ler (kurset er optaget)
Alikka Garder Petersen
Lydkunst
Michael Nielen
Maleri
Søren Martinsen
Peter Land

Course Fee & Accommodation (2023)

One week summer course of 8 days, Summercourse A costs:
DKK 4,700 incl. registration fee

Two week summer course of 14 days, Summercourses B, C & D costs:
DKK 7,200 incl. registration fee

The price includes 5 hours of daily teaching, joint events, board & accommodation.
Materials for the individual workshops are not included.
It is possible to buy materials at the school.

The registration fee of DKK 600 is charged only when the school has confirmed registration for the summer course.

You must bring your own duvet, pillow, bed linen and towels.
Alternatively, it can be purchased additionally by checking the box in the registration.
Costs for the purchase of; “duvet, pillow, bed linen and towels” is
DKK 250 regardless of course.

Payment upon cancellation
The entire course price must be paid upon cancellation; Later than 4 weeks before the start of the course.
Only the registration fee must be paid upon cancellation; Less than 4 weeks before the start of the course.

Accommodation varies for single or double rooms. Single rooms and double rooms with a shower, has additional daily cost added to the fee:

Double room with shower DKK +50 per day
Single room no shower DKK +75 per day
Single room with shower DKK +100 per day

The Summer Courses of every season opens for registration the year before, on the evening of November 30.

Sign up

Registration form in Danish.