En engageret og levende undervisning kræver dygtige og engagerede undervisere, der med faglig og pædagogisk forståelse kan begejstre og motivere

Nis Rømer

Underviser i

Serigrafi

instagram: @nisroemer
hjemmesider:
nisroemer.dk
publik.dk
skovgro.dk

Se alle undervisere ->
undervisning i 'Værk' 2022 på Kunsthøjskolen

Uddannelse & Baggrund

Nis Rømer (f. 1972, DK) er billedkunstner, uddannet fra det Jyske kunstakademi, Gerrit Rietveld Academie og Berlage Instituttet i Holland. Han arbejder med bæredygtighed, arkitektur og landskab og med kunst i offentlige rum og medier.

Nis arbejder både elektronisk, med traditionelt håndværk og grafiske teknikker. Ofte arbejder han kollektivt og i grupper. Han har været medstifter af grupperne Free Soil, Field Work, Gåafstand og Publik, der producerer kunst i offentlige rum. Han har bl.a.
udstillet på Museum of Arts and Design i New York, Kunsthal C i Stockholm, Chicago Smart Museum of Art og på Bucharest Biennalen.

Nis har gæsteundervist på Kunst- og designhøgskolen i Bergen, Det kongelige Danske kunstakademi og på Bauhausskolen i Dessau. Han har været underviser på Skov og Landskab ved Københavns Universitet og holdt foredrag på bl.a. Royal College of Art i London. Han har kurateret en række udstillinger med danske og internationale kunstnere herunder Hot Summer of Urban Farming, Os Dem Demos og Reform.