En engageret og levende undervisning kræver dygtige og engagerede undervisere, der med faglig og pædagogisk forståelse kan begejstre og motivere

Uddannelse & Baggrund

Mit navn er Jens Kruse (f. 1980) og jeg er uddannet som møbelarkitekt fra Kunstakademiets Arkitektskole i 2010. Min lidenskab i designfagene ligger i den kropsnære skala; om forholdet mellem krop og arkitektur og design.

Jeg arbejder med event-, møbeldesign og udstillinger, ofte i samarbjede med kunstnere eller designere i Kunsthøjskolens netværk hvor temaer som co-creation og genbrug ofte dukker op.

Tidligere arbejdsgivere og samarbejdspartnere inkluderer bl.a.

INDEX: Award, Copenhagen Living Lab, Riis Snedkeri og Design, Christin Johansson, Mette Kit Jensen, Arkitekturministeriet (v. Bo Benzon), Roskilde Festival og mange andre.

Min faglige og peronlige verden udgår på mange måder fra Kunsthøjskolen og derfor er det mig en stor fornøjelse at undervise her.