På smykkeværkstedet kigger vi på materialer, skala og former og de mange muligheder for at skabe unikke værker, der rummer historiefortælling, harmoni, alvor eller komik

Værkstedet for Smykker

Undervisningen i smykkekunst foregår i vores moderne special indrettede smykkeværksted.
På smykkeværkstedet udforskes begrebet smykker, individuelt og sammen – her er idéen, eksperimentet og sansningen centrale begreber.

Et kursus i smykker rummer introduktion til teknikker, praktisk arbejde og muligheden for at lave dine egne smykker selv – samt, ikke mindst, erfaringen af hvordan ideer og tanker kan transformeres til nutidig smykkekunst, og kropsrelaterede objekter som rummer; historiefortælling, harmoni, alvor eller komik.

Underviserne ved kurserne i smykker på Kunsthøjskolen er anerkendte smykkedesignere fra den kunstneriske kerne i dansk smykkekunst. De tilrettelægger, fra kursus til kursus, en undervisning med fokus på: Materialeforståelse, konceptudvikling, eksperimenterende formgivning, samt en læring om nyskabende bud på smykker – der kan andet og mere end blot at være til pynt.

Der må påregnes en mindre udgift til fælles basismaterialer, men du er også velkommen til at medbringe materialer selv.

Undervisere - Smykker

Skolens værksteder