Lydkunst et spændingsfeltet i mellem lyd og stilhed. Oplev musikhistorien fra middelalderen til samtidskunstens mere konceptuelle lydværker.

Lyd og lydinstallation

På kunsthøjskolen arbejder vi med spændingsfeltet i mellem lyd og stilhed. Arbejdet kan enten ende med kompositioner eller lydinstallationer af forskellig karakter – fx. lydobjekter, -miljøer, performance eller noget helt andet.

Nogle lydværker er ting, nogle er mere konceptuelle, nogle kommer ud af én eller flere højtalere og nogle ud af hovedtelefoner. Du kan arbejde med elektronisk musik/musique concrete, eller arbejde med værker, der er mere fysiske, mekaniske eller elektromekaniske.

På lydværkstedet præsenterer vi centrale værker fra musikhistorien, lige fra middelalderen til samtidskunstens mere konceptuelle lydværker.
Kunsthøjskolen råder over et stort musiklokale med to studier plus en masse computergrej og dimser til at arbejde med.

Skolens værksteder

Undervisere - Lyd