Tre af landes førende musikere besøger Kunsthøjskolen: Bjarke Mogensen ( akkordion ), Toke Møldrup ( cello ) og Christian Winther Christensen ( elektronik ).
Fortid og nutid mødes, når Schuberts liedcyklus Winterreise fra 1828 danner klangbund for spritnye værker. Sang og klaver er væk, men man mærker stadig ekkoet af Schuberts mesterværk i de udvalgte lieder fremført af accordeonist Bjarke Mogensen og cellist Toke Møldrup.
De prisvindende musikere spiller også 5 helt nye værker, som alle har hentet sin inspiration hos Schubert. Ganske som i den oprindelige Winterreise vil koncerten sætte fokus på nogle af romantikkens vigtigste temaer, så som dualiteten mellem lys og mørke, dur og mol, virkelighed og drøm, og om at tage afsked og om at forblive. Kom og bliv ledt rundt i den frostklare vinternat!