Peter Land har arbejdet på tværs af medier med både skulptur, installation, video, objekter og tegning. Hans kunstneriske virke er overvejende figurativt fortællende og kredser, primært med udgangspunkt i menneskekroppen, omkring sociale, psykologiske, politiske og eksistentielle temaer.I hans arbejde anvendes ofte humor som en strategi rettet mod at engagere betragteren.

Målet for kunstneren bør være, at engagere betragteren i en aktiv stillingtagen i mødet med det kunstneriske produkt.
Af samme årsag må kunsten aldrig fungere som passificerende underholdning eller ren dekoration. Dermed er ikke
udelukket at kunsten kan være både underholdende og dekorativ.

– Peter Land 2015