Amalie Smith (f. 1985) debuterede på Gyldendal i august 2010 med hybridromanen DE NÆSTE 5000 DAGE. Bogen I CIVIL udkom 12. april 2012, den består af prosa, digte og fotografi og bærer genrebetegnelsen ‘samling’.

I CIVIL er en fortælling om at vokse sammen i kærlighed og fra hinanden i sygdom.

Amalie Smith er uddannet fra Forfatterskolen 07-09, og studerer for tiden ved Det Kongelige Danske Kunstakademi. Hun arbejder tværæstetisk med tekst i blandt andet videomediet. Man kan finde mere information, video, lyd og tekst på amaliesmith.dk

Læs om højskolens værksted for Litteratur ->