Anders Bonnesen, f. 1976, er billedhugger, uddannet fra hhv. Det Jyske Kunstakademi og Det Kongelige Danske Kunstakademi, hvorfra han dimitterede i 2005.
Modtog i 2007 Statens Kunstfonds treårige arbejdsstipendium og var samme år med til at stifte og drive det kunstnerdrevne udstillingssted Skulpturiet, som lukkede i 2012.
Modtog i 2011 Astrid Noacks Legat.
Nomineret til Bukdahls Bet 2013.

Har bl.a. undervist på Billedhuggerskolen på Det Kongelige Danske Kunstakademi, på Kunsthøjskolen på Ærø og Kunsthøjskolen i Holbæk.

Ud over at være en nytænkning af, hvad skulptur er og kan være i dag, har Anders Bonnesens arbejde ofte en relation til sprog og litteratur.
www.andersbonnesen.dk