Ulrik Sylvest Nielsen, Arkitekt MAA, fortæller om arkitektfirmaet Gehl tilgang til arkitektur og deres seneste projekter.

Ulrik Sylvest Nielsen, f.1974, er uddannet Arkitekt fra Arkitektskolen i Aarhus i 2003. Siden hans afgang har han deltaget i en del konkurrencer og vandt sammen med en gruppe medstuderende en international byplanlægningskonkurrence for arkitekter under 40 år, Europan 7- i Espoo, Finland.

Ulrik Sylvest Nielsen er uddannet arkitekt, men har aldrig tegnet ’et rigtigt hus’, da både interesse og hans arbejde altid har forholdt sig til byen, byens rum og byens dynamikker. Han har siden 2004 har været ansat hos Gehl Architects i København, der udvikler projekter over det meste af verden.

Gehl Architects tager er en skandinavisk holistisk design vinkel og udfører byrumsprojekter, strategisk planlægning og masterplaner – motiveret af at skabe bedre byer for mennesker.

Foredraget kommer til at sætte fokus på byudvikling i en politisk virkelighed, urban design og proces-redskaber. Ulrick vil fortælle nærmere om på Gehl Architects metoder og tilgange til arkitektur og vise projekter i forskellige skalaer, der alle sætter fokus på hvordan man skaber ’den gode by’.