SIGNATURE - et fælleszine fra
Serigrafi

Fredag eftermiddag, d. 3. marts, var der fernisering på serigrafiværkstedet. Eleverne havde lavet et “fælleszine” ved navn Signature som en af de indledende projekter på værkstedet.

Et zine er en lille bog eller magasin med fx. tekst og illustrationer under samme tematik.

Serigrafiholdets fælleszine er baseret på, at hver elev har fyldt en transparent med sin signatur – skrevet med pen og blæk. Derefter er originalen blevet belyst, ligeledes er en inverteret version, og så trykt teksten i både negativt og positivt rum, til en side i bogen. Til slut er det hele blevet samlet til et fælleszine hvor alle er repræsenteret.

Fællesportrætterne er blevet til, ved at eleverne parvis har tegnet hinanden på transparenter. Den ene med pen og blæk, den anden med pensel og akrylfarve. Dernæst har de da byttet transparent,  og altså tegnet/malet oven i den andens tegning – og på den måde skabt et dobbeltportræt.