Arkitektur - Forår
2017

Arkitekturholdet har igennem forløbet arbejdet med flere større projekter, hvis resultat fremvises på den afsluttende udstilling. “Hedo”, er et projekt med udgangspunkt i Arkitektur, der er drevet af menneskers drift mod hinanden eller mod ting – Hedonistisk, lystbaseret, sansedrevet og kommerciel arkitektur. Projektet “Huse til mange”, hvor eleverne tog fat i ét af de vigtigste spørgsmål; forholdet mellem masseproduktion af boliger og produktion af massen.  Et projekt med udgangspunkt i Modeller og laserskæring, hvor eleverne undersøgte spørgsmålet “hvordan former arkitekturens former os?”. Sidst, men ikke mindst, fremvises projektet “Midlertidlige Byrum”, hvor eleverne udviklede og opsatte en midlertidig kunstinstallation i gangtunnellen ved Holbæk station.

Nis Rømer, underviser i Arkitektur, Forår 2017