Analogt Fotografi - Forår
2017

Analogt fotografis udstilling viser, at der i elevernes arbejder, dels har været fokus på det kameraløse fotografi dvs. den  direkte belysning af objekter i mørkekammeret til FOTOGRAMMER, og på det selv at bygge et kamera og arbejde med PIN-HOLE fotografi. Mange af billederne er blevet til ved direkte påsmøring af lysfølsomt emulsion på trykpapir og træ med LIQUID LIGHT, som en undersøgelse af det sort-hvide fotografiets kemiske farvepalet. Den blå palet viser sig tydeligt i de blå billeder, kaldet CYANOTOPI, Kemien males direkte på papir, stof eller træ og billederne bevæger sig da  i grænselandet imellem fotografi og maleri. Hver enkelt elev har til hvert enkelt billede på sin fremkaldte filmstrimmel stillet sig selv spørgsmålet: Hvilke processer fortæller bedst det, jeg gerne vil have frem i dette billede?

Hanne Houlberg, underviser i Analogt fotografi, Forår 2017