Video kunst på Højskole

Video - Efterår 2016

Kurset i video i 3. periode, har haft fokus på det kunstneriske udtryk.
Vi har set en lang række videoværker, hentet fra forskellige epoker i film- og videokunstens historie, skabt af kunstnere, kendte som ukendte. Dette fungerer som inspiration – og skaber både en indsigt i mediet og et vokabularium for vores samtaler.

Eleverne har været igennem en række opgaver af forskellig sværhedgrad med det formål at forsyne den enkelte elev med redskaber og rammer for det personlige kunstneriske udtryk. Det kan for eksempel være at skabe et loop, hvor historien “bider sig selv i halen”, et interview eller en billedecollage, som tager udgangspunkt i et digt. Opgaverne har samtidigt også taget højde for videokunstens specielle platforme: TV skærmen, det sociale netværk, projektionen, biografen eller gallerirummet.

Se nogle af elevernes film her

Jeanette Land Schou, underviser i Video, Efterår 2016