Arkitektur fernisering –
Forår 2016

Udstillingen i faget Arkitektur viste den faglige progression fra de indledende tegne- og formundersøgelser til elevernes arbejde med rumlige udsagn og begreber og de fælles arkitektoniske værker.

Sidsel Tuxen Jakobsen fortalte, at det er en stor fordel for faget, at højskolen har faciliteterne og pladsen i Laden, så eleverne kan bygge de rumlige projekter i 1:1.

De udstillede færdige modeller var sammensatte af tre dele, som eleverne først havde opmålt på højskolens område bl.a. siloen og en bogreol.

Det har virkelig været et dedikeret hold, hvor alle har arbejdet igennem hver dag. Af de 11 elever på holdet er 10 søgt ind på Kunstakademiets Arkitektskole, hvor de redskaber, som de har fået i undervisningen – ved et rent tilfælde – lægger direkte op til den hjemmeopgave, de har fået til optagelsesprøven.
Sidsel Tuxen Jakobsen, underviser i faget Arkitektur

Se billeder fra resten af udstillingen her: Fernisering efter 1. periode på forår 2016