Arkitektur udstilling -
forår 2015

Arkitektur

Arkitekturholdet har været hjemme og besøge og interviewe en række Holbækkere. Vi har lavet udstillingen STANDARD om de standarder vi lever under. Vi har bygget modeller af boligerne, der varierer fra bedre byggeskik over tæt-lav bebyggelse til en større social boligblok. STANDARD vises også på Værftet i Holbæk.
Vi har bygget os gennem arkitekturhistorien, lavet 3D animationer og andre visualiseringer af arkitektur. Se udstillingen [MAKE] med instruktioner til hvordan man kan bygge boliger. En række studerende har løst hjemmeopgaven til arkitektskolen se dem og se også udstillingen PSYCHO ARKITEKTUR om hvordan arkitekturen påvirker vores os eller kan være udtryk for vore indre liv.

PRESSEMEDDELELSE

ARKITEKTUR HJEMMEOPGAVE
ARKITEKTUR HISTORIE
PSYCHO ARKITEKTUR
STANDARD
[MAKE] 3D

Arkitekturholdet har bygget sig gennem arkitekturhistorien fra Vladimir Tatlins Monument for the 3rd International (1920) til Rem Koolhaas China Central Television (2008). En tour de force i hurtigt udført modelarbejde. Vi har lavet 3D animationer af rum fra erindringen som ses på den store projektion. Du kan også se udstillingen [MAKE] med manualer til hvordan man kan bygge en bolig. En række studerende har løst hjemmeopgaven til arkitektskolen – se deres skarpe bud. I udstillingen STANDARD har vi været hjemme hos en række Holbækkere og bygget modeller af deres boliger. De varierer fra bedre byggeskik over tæt-lav bebyggelse til en større social boligblok og beskriver et snit gennem ideer om det gode liv og om leve- og bolig standarder gennem tiden.

Studerende; Jon Oma, Maja Ejby, Zoe Burke, Håvard Ørke, Ayumi Chiba, Christina Refn, Andreas Jensen, Sindre Aslaksen, Sandra Bertelsen, Anders Bergmann, Freja Mølvig, Exner, Asger Christiansen, Sebastian Anton Munk og Amanda Brøndum List.

I udstillingen PSYCHO ARKITEKTUR har vi arbejdet med hvordan arkitekturen påvirker os eller kan være udtryk for vore indre liv:

Ayumi Chiba har lavet en arkitektur i 5 månefaser. En Arduino computer styrer en række lyskasser, der skiftevis oplyser en serie meget delikate arkitektoner. Maja Ejby har arbejdet med arkitekturens grundformer teltet, firkanten, huset, mellem det camperende og kontemplerende menneske og ønsket om at befæste sig udspilles et tyst eksistentielt drama. Andreas Jensen udfordrer ligeledes mødet mellem menneske og verden med en tænketipi der banker en kile ind i de ting vi ellers tager for givet. Jon Oma bøjer tanker i dialog med materialets spændstighed og farvens styrke. Zoe Burke arbejder med drømmen og skyens arkitektur og gives bygningen smag og sanselighed. Anders Bergmann har lavet møblet/rummet Dry Jacuzzi. En enkelt form gentages i en intrikat konstruktion, der skaber en social arkitektur formet som en blomst. Sebastian Anton Munk har slettet arkitekturen som billede – en opstalt, kamuflage – mellem væren og intet. Sandra Bertelsen og Amanda Brøndum List har bygget en labyrint i 1:1 et monumentalt mentalt byggeri om kroppens og sindets krinkelkroge.

Udstilling kan ses på Kunsthøjskolen i Holbæk den 1. og 2. april 2015
STANDARD kan ses Værftet i Holbæk den 23. maj 2015 i forbindelse med projektet Holbæk i Pinsen.